tirsdag 24. februar 2015

Steg for steg Tag.

Sist helg hadde vi på grupps ArJo´s en liten kos på lørdagen, både steg for steg Tag og ATC. Jeg vil nå vise dere min fremgangs måte med tag.

Først et bilde av de tingene jeg kom til å bruke.


Vi hadde det utrolig koselig, og vi har vel tenkt at vi skulle prøve å ha det en gang i mnd.


Jeg begynte først med å ha et veldig tynt lag med gesso på tagene, det er i grunnen veldig greit slik at de tåler litt medium.


Så limte jeg på silkepapir og avispapir med Matt gel medium, lot det tørke litt.


Så sprayet jeg glimmermist på pulten min, du kan å ha det på en plastikk bit, for så å dyppe tagen nedi, slik at du får litt dråper på tagen.


Så tok jeg på wasitape og sånn tap malere bruker når de maler tak, strukturtape kan du vel å kalle det.


Så tok jeg på litt gesso, veldig tynt, for jeg vil jo at det skal synes det jeg har hatt på, jeg tok en pensel og hadde gesso på bordet slik at jeg fikk bedre kontroll. Før jeg gjorde dette hadde jeg på litt mat gel medium på de tingene jeg ville skulle synes for når du da sprayer senere kan du bare vaske bort sprayen som kommer på det du vil at skal vises. og får du for mye gesso på tar du bare en våt serviett og tar det bort.


Så har jeg stemplet med en av mine bakgrunnstempler, her kan du bruke akkurat så mye som du vil

Nå har jeg både sprayet på selve tagen og på bordet og brukt en pensel for å dra fargene utover, brukte å vann slik at det ikke ble så fort tørt.

Så tok jeg på ord og utklipp fra mønsterark.

Så kom wood og paljetter, skulle å egentlig ha på bling, men sytes det ble for mye :)

Så inket jeg kantene og hadde svart penn rundt ordene for å fremheve dem .

I litt bedre lys ble det ferdige resultatet slik. Disse steg for stegene kan du å bruke til lerret,og art Journaling.

Ha en fin tirsdag ♥

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...